Jom ler CUCI2 materr!!!

Friday, September 17, 2010

~ Kacau Dodol - Upacara Tradisi tiap2 Tahun ~

Masuk taun ni dah 3 taun aku kacau dodol kat mlaka...yg 1st maser tu xkawin g...baru tunang...;) tp mmg best la time tu....kumpol adik bradik ramai2.....tp mmg mncabar la kan..sbb time tu puaser kan...kering tekak dibuatnyerr..start kul 4 petang..sampai ler kul 11 mlm...kira2 dlm 7 ke 8 jam jugak ler kacaunyer...sbb tu ler dodol ni tahan beberapa bulan...;) tu ler istimewanya dodol melaka....nak mkn dodol mlaka jgn lper dtg kat umah aku Shah Alam...Jom layann & tgk psediaan nak wat dodol....harap2 tradisi kacau dodol ni akn b'terusan sampai cucu cicik muit & sampai biler2 la kannn.....

Tugas b'mula...Mylaling kupik klapa;)


aku laks asst Mylaling;)hihiii


Aku & M.Mntua aku sukat gula Mlaka..


 hidupkan api...


masukkan tepung berasss...


kne slalu kacau sbb takut hangittt...


 lepas buker poser (7.30) baru ler masukkan gula.....


kacau ler sampai likat....


masing2 tunjuk skill..hihiii...gilir2 kacau....








DODOL MELAKA;)



No comments: