Jom ler CUCI2 materr!!!

Monday, April 23, 2012

~ Masak Lemak Budu ~






Ammboiiihh..xbleh blah la tajuknyee kat ats tuu..yg benornye haku xpasti hape kename sayur nih..lemak berudu budu ke, sayur budu ke, masak budu ke...yg pasti ade budu2 laa....sayur ni  org pahang biase mknnye..lg2 org Melaka Pahang mcm haku nii..biase time kendurii mmg wajib ade lauk niii..hihii...reramai2 racik segale macam campuran sayur dlm ni..racik halus2 lak tu...masak die lak xpayah pakai garam sbb budu dah masinn..pastu masak lak pedas2..fuhhh bepeluh mkn nasikkk...hihihiii
antare sayur2 yg dicampurnye pucuk ubii, daun kaduk, daun kunyitt, daun sekentut;) (lawak sungguh namenye kan??)  hahaha tp mmg betol xtipuu...tp yg haku masak ni 3 daun tu je..mane nak dicarik daun sekentut kat bandar London Subang jaya nii...mau digelakkan dek org jual kat pasar tu nnti..hahaa...nak nyebot name pon haku xsanggup weiiii....muahahahaa...
huwwaaaa...telepass segale rinduu bile dah mkn sayur nii...tringat kat kampongg..klu Mak wat ni lg sodap nii...sib baek la menurun gak la kepakaran memasak mak haku kat ank die yg no. 4 ni..kihkihkihhh...tp mase skolah dulu mmg cukup malass duk dapurr;) sib baek la xterbawak2 sampai besorrr...hhahhahaa..ok lahh layannzzz

 
p/s : Jiran sblah umh kasik budu..almaklumla org Kelate..tu yg smangat masak sayur buduu niii....hihii..pe lg  g pasar ritu cari ler segale dedaun nyerr...mekasih Wan;)





2 comments:

Anonymous said...

As-Salam..
Boleh x bg resepi masak lemak budu ni?sy pn suka lauk ni, tp kt s.alam ni mane nk cari, kt kg kt phg ade la tu pn ssh nk cari yg btl2 sdap. Nk masak sndiri x pndai..hihi.

elyza said...

W’salam..xsusah pon nak masaknye..same macam masak lemak biase tu je..Cuma daun2 tu semer kene rebus dulu….letak santan dan bahan2 tumbuk @ blend ( bwg merah, sedikit ikan bilis & cili api) pastu masuk la serai 2 ketol & serbuk kunyit..pastu letak je budu stengah botol kecik tu..jgn letak garam sbb budu tu dah masin;) itu aje resepinyee..slmt mncube..hihii..kat stadium shah alam tu tiap2 pagi ahad ade pasar pagi..kat situ byk sayur2 kampong..pilih je semer adee..

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me