Jom ler CUCI2 materr!!!

Tuesday, July 27, 2010

KuRedha dengan KetentuanMu YaAllah

Salam Nisfu Sya’aban semua & slamat b’puasa pd yg puasa hari ni…Moger hari ni lbih baik dr hari semlm…

Kuakui setiap sesuatu di dalam pemerhatian dan pengawasan Mu YaAllah . Semua perkara yang berlaku kepadaku berada di dalam pengetahuanMu YaAllah. Sesungguhnya Allah mengetahui apa sahaja yang aku alami. Dia amat mengetahui segala yang menimpa diriku. Allah mengetahui penderitaan hambaNya.

Hanya kepada Allah sajalah tempat untukku mengadu dan memohon… Redhaku dengan ketentuanMu YaAllah.

Kusedari, sesungguhnya aku di sini hanyalah untuk diuji. Wahai diriku, ketahuilah bahawa segala sesuatu itu berlaku dengan Iradat Allah. Tidak ada satu perkara pun yang akan berlaku jika bukan dengan kehendakmu YaAllah. Tidak ada sesuatu yang bergerak dan tidak ada yang diam melainkan semuanya dengan kehendakMu YaAllah. Tidak ada sesuatu yang berlaku pada diriku di luar pengetahuanMu YaAllah. Tidak ada satu pun yang berlaku pada diriku itu berlaku dengan sendirinya, itu adalah kehendak Mu YaAllah.

Ku Terima dengan hati terbuka, berusaha dan terus bertawakkal kepadaMu. Ku redha dengan ketentuanMu. Sebagaimana aku menerima-Mu sebagai Tuhanku maka aku redha di dalam menerima ketentuanMu..

Aku hanyalah hambamu yang lemah tidak berupaya kecuali dengan izin dari Mu YaAllah.. Segala apa yang ditakdirkan OlehMu pasti berlaku.

Segalanya dariMu YaAllah ..

Amin Ya Rabbal A’laminn..


No comments: